LLEIDA

La Ciutat

Lleida és la capital de la comarca del Segrià i de la província amb el seu mateix nom. Aquesta ciutat es tracta del nucli poblacional i econòmic més important de l’interior de Catalunya. La seva economia està basada principalment en el sector agroalimentari i tota mena de serveis. La ciutat es troba bastant propera a Barcelona (1 hora i 52 minuts), la qual és també una increïble ciutat per visitar i gaudir.

Preparat perquè ho passarem genial!

Tot està ja preparat perquè passeu una bona estança a Lleida, plena de diversió, activitats, zones esportives i una gran vida nocturna amb multitud de pubs i discoteques.

Junts visitarem esplèndids edificis monumentals, com  la Seu Vella; la icona de Lleida, i museus, teatres, cinemes, concerts…

A més, Lleida compta amb grandiosos espais naturals com el parc natural de la Mitjana; un ecosistema de gran valor natural i ecològic; el parc del riu Segre o els Camps Elisis.

Sobretot, et trobaràs amb moltes experiències emocionants a Lleida.

Fotografía grup d' estudiants IAESTE subjectant una bandera de la organització.

El Clima

La ciutat de Lleida, amb el seu clima continental, té temperatures estacionals constants, encara que existeix una gran diferencia entre les seves estacions. La temperatura mitja oscil·la entre els 30ºC a l’estiu, i els 7ºC a l’hivern.

Recomanem que porteu roba d’estiu; ja que a Lleida fa molta calor durant els mesos d’estiu. A més, us recomanem que a la residència, tanqueu les finestres i les persianes durant les hores de més calor, i que les obriu en les hores més fresques, com a la nit.

L’Idioma

Els dos idiomes que es parlen a Lleida són el castellà i el català. Lleida es troba a Catalunya, i, per tant, el català és, àmpliament parlat, per la gent, per molt que tant castellà com català es parlen indistintament.

A més, no hi ha problema en parlar en castellà, ja que tothom l’entén, i no tindran problema en respondre en aquest idioma.

Pel que fa a la llengua anglesa, el més habitual, serà trobar joves que la dominin, i que la gent d’edat més avançada no entengui o no es comuniqui en aquesta llengua.

Per ajudar-vos amb l’idioma, hem inclòs una breu llista amb vocabulari, perquè pugueu aprendre les paraules més útils i importants.

Grup d'estudiants jugant

Documents Importants

Bloc de documents referents a la guía de superviviencia

Survival Guide

Imatge d'un document amb una lupa.

On Anar a Lleida

Imatge d' un document oficial amb una ploma.

Documents Oficials