CuSePro

QUI SOM?

Benvinguts a la nostra pàgina web dedicada a l’estudi històric dels cursets de selecció professional per a mestres durant la Segona República Espanyola (1931-1936). Aquest projecte es centra en una investigació comparativa i amb perspectiva de gènere sobre la formació dels mestres i mestres en aquest període tan innovador i conflictiu de la història educativa d’Espanya.

Cal indicar que aquesta pàgina web ha estat feta com a treball final per una assignatura de la universitat i que per tant es «falsa».


Context històric




La Segona República Espanyola, sota la presidència de Niceto Alcalá-Zamora 1931-1936, va ser testimoni de profundes reformes educatives impulsades per figures com Marcelino Domingo, Ministre d’Instrucció Pública i Belles Arts 1931-1936, i Rodolfo Llopis, Director General d’Instrucció Primària 1931-1936. Entre les iniciatives més significatives, destaquen els cursets de selecció professional, un programa dissenyat per millorar la qualitat de la docència a través d’una formació rigorosa i especialitzada.

Marcelino Domingo
Ministre d’Instrucció Pública i Belles Arts
Niceto Alcalá Zamora
President de la República
Rodolfo Llopis
Director general d’Instrucció Primària

OBJECTIU DEL PROJECTE

El nostre objectiu és dur a terme una investigació detallada sobre aquests cursets, analitzant manuscrits administratius i pedagògics així com fonts primàries impreses com premsa, llibres i articles científics. A més, adoptarem una perspectiva comparativa, estudiant diferents regions d’Espanya (Lleida, La Rioja, Guipúscoa, Valladolid, Madrid, Càceres, Castelló, Sevilla i València) i aplicant un enfocament de gènere que contempli la intersecció amb altres factors socials com la classe, l’ètnia i la diversitat funcional.

TRANSFORMACIÓ DIGITAL I DIDÀCTICA



Aquest estudi no només es quedarà en l'àmbit acadèmic sinó que es transformarà en una experiència museística digital i en material didàctic. Així, establirem un diàleg entre l'àrea de Teoria i Història de l'Educació (THE) i l'àrea de Didàctica i Organització Escolar (DOE). L'objectiu és que aquest moment històric d'innovació educativa fomenti l'esperit crític, inclusiu i compromès dels joves educands del segle XXI.

Gràcies per visitar-nos i unir-vos a nosaltres en aquest viatge per la història de l’educació durant la Segona República. Esperem que aquest projecte inspiri una comprensió més profunda i una apreciació del llegat educatiu d’aquest període crucial.