CuSePro és un projecte interdisciplinari que té com a finalitat (1) dur a terme una investigació històrica, pràcticament inexplorada, sobre la formació de mestres/es durant la Segona República: els cursets de selecció professional (Objectiu General 1). Aquesta investigació es realitzarà en base a l’estudi comparatiu d’uns manuscrits coneguts i/o inèdits, que seran estudiats des d’una perspectiva de gènere (entès com a interseccional, és a dir, imbricat en CuSePro és un projecte interdisciplinari dedicat a investigar la formació de mestres i mestres durant la Segona República Espanyola (1931-1936), centrant-se en els cursets de selecció professional. El nostre equip està format per 21 investigadors d’universitats tant nacionals com a internacionals, que col·laboren per explorar manuscrits inèdits i poc coneguts des d’una perspectiva de gènere interseccional. A més de la investigació històrica, busquem transformar les nostres troballes en experiències museístiques digitals i material didàctic innovador, contribuint així a una educació més inclusiva i crítica al segle XXI.
OBJECTIU
L’objectiu principal de CuSePro és fer una investigació històrica exhaustiva sobre els cursets de selecció professional de la Segona República, utilitzant manuscrits amb prou feines coneguts i estudiant-los des d’una perspectiva de gènere que integra factors com la classe, l’etnicitat i la diversitat funcional. Els nostres objectius específics inclouen:
- Investigació Històrica:
- Exploració de Manuscrits Inèdits: Analitzar documents històrics poc coneguts per comprendre millor la formació de mestres/es durant la Segona República.
- Perspectiva de Gènere Interseccional: Estudiar com el gènere, juntament amb altres factors socials, va influir en aquests processos de formació.
- Transformació i Transferència de Coneixement:
- Experiència Museística Digital: Crear una plataforma digital que permeti als usuaris interactuar amb les troballes de la nostra investigació de manera accessible i educativa.
- Material Didàctic: Desenvolupar recursos educatius basats en les nostres troballes històriques per fomentar el pensament crític i la inclusió a les aules contemporànies.
- Impacte i Difusió:
- Publicacions Acadèmiques: Compartir les nostres troballes a través d’articles a revistes acadèmiques i presentacions a congressos internacionals.
- Xarxa de Recerca: Establir una xarxa col·laborativa d’investigadors a l’àmbit de la Història de l’Educació per optimitzar recursos i capacitats acadèmiques.
EQUIPS
Universitat de Lleida
Universitat Jaume I de Castelló
Universitat de La Rioja
Universitat del País Basc
Universitat d’Extremadura
Universitat de Sevilla
Universitat Complutense de Madrid
Universitat de Valladolid
Universitat de Barcelona
Universitat de València
Universitat de Winchester