Sembrant les llavors del coneixement en un ambient republicà

Descobreix com aprenien els nens en aquest període històric

Durant la Segona República, Catalunya va presenciar un fervent ressorgiment en l’àmbit de l’educació infantil, amb un enfocament renovat cap a la formació dels joves catalans. Sota el govern republicà de 1932, les polítiques educatives van experimentar una transformació radical, prioritzant la igualtat d’oportunitats i la promoció de valors democràtics des dels primers anys de vida dels nens.

Les escoles infantils catalanes es van convertir en veritables centres d’innovació i creativitat, on els mestres, inspirats pel moviment pedagògic europeu, van fomentar la curiositat i l’autonomia dels alumnes. El joc, la música i l’art es van incorporar de manera activa al currículum, proporcionant una educació integral que estimulava el desenvolupament cognitiu i emocional dels infants.

Aquesta renovada visió de l’educació infantil també va promoure valors de cooperació i solidaritat. Les escoles es van convertir en espais de convivència on es va fomentar el respecte mutu i la tolerància, allunyant-se de l’autoritarisme present en els sistemes educatius anteriors.

A més, el govern republicà va implementar mesures per garantir l’accés universal a l’educació, amb la construcció de noves escoles i la formació de mestres qualificats. Això va permetre que els nens de tots els estrats socials tinguessin l’oportunitat de cultivar el seu potencial i contribuir al progrés de la societat catalana.